

K příručkám, které se zabývají metodikou, jak připravit sluchově postižené dítě pro vstup do školy, popř. k integraci, patří: Psychomotorický vývoj, Výchova řeči, Reedukace sluchu, Rozvíjení zrakového vnímání a odezírání, Procvičování prostorové orientace, Příprava na čtení, Skloňování podstatných jmen.
Příručka Výchova řeči sluchově postižených dětí obsahuje návody, jak rozvíjet řeč dítěte v předškolním věku, vysvětluje souvislost rozvoje řeči a myšlení. Je určena pracovníkům speciálně pedagogických center, učitelům škol pro sluchově postižené, studentům speciální pedagogiky a dalším odborným zájemcům.
Udělená schvalovací doložka MŠMT:
Schválilo MŠMT ČR č. j. 22 984/96-24, dne 12. srpna 1996 jako metodickou příručku pro učitele.